CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, December 14, 2009

Manusia Makin Kejam

Setiap hari ada jek berita ttg pembunuhan kejam oleh makhluk-makhluk bergelar manusia ni...
Kdg2 rasa mcm mereka nii tiada perasaan.. tiada rasa belas kasihan pada org yg mereka bunuh.. Bayangkan kalo nk sembelih ayam or lembu kambing masa Hari Raya Korban pun kadang kita rasa something, ni kn pula nk sembelih org.. mmg kejam... mungkin mereka ni mmg berdendam sgt2.. atau mungkin pada mereka membunuh adalah jalan keluar paling selamat supaya rahsia mereka tak terbongkar... terdesak sgt ke sampai perlu membuat seorang manusia kehilangan nyawanya??? tak dapat bayangkan mcm mana saat2 akhir org yg dibunuh.. merayu belas kasihan si pembunuh... jeritan kesakitan... menghantui seumur hidup..... Allah kurniakan manusia dgn akal, perasaan.... bila nafsu dan amarah menguasai diri ini lah yang terjadi.... nak hiris tgn sendiri pun takut ini kn plak nk hiris org lain....
Tapi ada jugak yg kejam dgn diri sendiri... bunuh diri.... bila rasa hidup dah xde apa2 makna lagi pilih jalan salah... habiskan penderitaan kononnya tapi impak nya pada keluarga...dan orang disekeliling.... masalah.. semua ada masalah... mmg dlm keadaan stres tak dapat fikir dgn jernih.. kejam pada diri sendiri dan pentingkan diri sendiri.,, ada jugak kes yang dia bunuh anak2 sama2 dgn alasan tak tahan tgk anak idup ssh... tapi last2 anak mati dia plak idup... tak ke dihantui rasa bersalah kalau mcm tu... kejam sgt..... apalah dosa bdk2 kecik tu.... baru nk kenal erti idup....
Tapi apa2 pn iman tu la menyelamatkan kita.... harap Allah peliharakan kita dan iman kita.. amin...

1 comments:

puteri raidah said...

cik fiza, i dh bukak blog baru! feel free to drop ur comments okeh!