CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 20, 2010

Perubahan untuk Kebaikan?

Kadang-kadang rasa susah nak berubah untuk kebaikan...

biasalah bila kita dah slalu amalkan perkara-perkara yang salah, nak wat perkara yang betul tu

ada la masalah sikit kan..


tapi tu tak bermakna kita tak boleh berubah untuk kebaikan semua pihak...

kadang orang underestimate org yg nak berubah ni...

biasa la lumrah alam kn... yang baik ni ssh sket org nk terima dan bagi sokongan...


antara beberapa perkara yang aku rasa aku nk wat perubahan dalam diri ni...


1. Dari malas nak jadi Rajin

2. Dari gemuk nak jadi kurus

3. Dari banyak cakap nak jadi kurang bercakap

4. Dari wat sikit keje nak jadi wat banyak keje

5. Dari kurang beramal nak jadi rajin beramal Insya Allah


Banyak nk ubah tak tau leh capai ke tak.. tapi cita-cita dan azam mesti ada kan...

Tadi pn jumpa bos, dia kata panjang umur sbb baru teringat dah dtg jumpa.. maknanya kenalah

selalu jumpa bos.. supaya dia pun tak lupa kita...


p/s : macam mana nak berubah cinta? nk lupakan cinta lama......

3 comments:

puteri raidah said...

chaiyok!! lets change to be a better person ye yang!

cik fiza said...

tq pu3 cyg.. lama x nampak.. bz ek???

ElyaElmo said...

:)