CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, May 25, 2010

Petua Mendapat Jodoh..

Setiap kali balik rumah, ada saje petua yg mak akan ckp (cz dia dgr dalam rancangan agama)

antara petua2 yang aku rasa bleh la kut amalkan..

1. Sebelum kuar rumah nk pi keje, niat nk mencari jodoh yang baik
~ok la yg ni xde la beban sgt kn.. niat dalam hati secara ikhlas suci murni...

2. Setiap kali lepas solat, berdoa bersungguh2..
~yg ni pn cuba dipraktikkan

3. Buat solat hajat

4. Baca yassin setiap hari

5. ape lagi ek aku pun dh lupa hihihihi~~

Takpe.. biar lambat asal selamat... yakin jek yang jodoh kita tu ada di luar sana.. cuma tgu utk dipertemukan oleh Allah..

Amacam? Positif tak??? hehehehehe~~~

p/s: susah hati sket kebelakangan ni...

7 comments:

miss ili said...

stp mkluk Allah ni da ditentukan jodohnye. orgcacat pon ade jodoh die. SABAR YE CIK FIZA. BE STRONG.

cik fiza said...

TQ miss ili...
mmg tgh be strong..
cuma letih sket nk jwb pertanyaan org tu jek la...

~nazma said...

fizzie, aku ingat ayat ko suatu masa dulu..

lebih kurang la..

"kita dipertemukan dengan orang yang salah sebelum dipertemukan orang yang betul, supaya kita tidak mensia-siakan orang yang betul.."

bila dah lama-lama, i realize, yes, it does!

cik fiza said...

yes azma.. mmg btul pn.. cuma aku leh sabar tapi org sekeliling yg kurang bersabar.,,, so tu yg jadi pening..,..

fidde said...

rilex la. muda lagi maa..... enjoy ur singleness while u can coz most probably u'll miss it badly when u have a partner. ~wink!~

cik fiza said...

fidde : TQ utk komen yg positiff.. i like :)

cik fiza said...

fidde : TQ utk komen yg positiff.. i like :)