CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 30, 2010

Ofis terbakar telefon Bomba... Bomba datang Berlumpa-lumba huhuhu~~

Havoc je.. bukan terbakar sampai teruk pun huhu~~

Tapi kenyataannya opis ku mmg terbakar pagi td.. suis utama dalam bilik elektrik tu terbakar..
serius dari semalam dah hidu bau terbakar tapi tak tahu puncanya..
bila pagi tadi betul2 terbakar kuar api..baru la tahu bahayanya kalo bilik elektrik tu letak mcm2 barang or dijadikan bilik stor.. sbb api lebih mudah marak kalo ada barang2 lain terutamanya yg mmg sgt cepat terbakar...

Nasib baik kami dah gotong royong kemas stor tgh tahun aritu...
kalo tak lebur lah sumaaaaa~~~ wuwu~~

Pengajaran yg aku dapat dan korg suma kena amik tahu

  1. Bila ada bau hangus hangit terbakar,, cepat2 call technician.. biar dorg cari masalahnye punca dari mane
  2. Kemas bilik stor dan jangan letak barang ntah ape2 dalam tu sbb kalo kata jd kebakaran mmg naya laaa... satu bangunan boleh terbakar sbb api leh marak ngan cpt sgttt
  3. pastikan alat pemadam api (fire extingusher) tu berfungsi dan tak expired..
  4. Hati2 dimana je korg berada...

p/s: nasib baik bukan anak dara nii yg buka opis pagi tadi.. kalo tak sure gabraaaaa~~~

7 comments:

Poyaty said...

wowww, igt fire drill td. upanya mmg betul ye. hurmm, take care fizzie. bahaya terbakar2 neh :)

al-lavendari said...

salam

masuk melalui pintu gadisbunga.
pandai nyanyi ye .. bolehlah duet dengan uncle bila2. hehe

jeBateja said...

bahya oooo....terbakar terbakar ni....ada yg garing nanti....

cik fiza said...

yati : ini bukan cobaan.. ini betul2.. huhu

Lavendari: tq singgah ke blog sy yg biasa2 je ni.. duet? bisa si atur hehehehee

jebateja: hampir jd BBQ dah hehehe

Heidi Shafiq said...

biarkan je la terbakar.. nt dpt cuti.. :P

gadisBunga said...

HS punye komen mmg hampeh. hahaha

btw, pepehal pun jgn panic. sebab kdg2 panik tu yg buat jadi kelam kabut...

cik fiza said...

HS : mmg ko suka cuti la kn..

GB : tu la bahaya kalo panik.. huhuhu