CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, March 3, 2011

Lady Boss Cerewet!!

Siapa penah tgk citer The Devil Wears Prada???
Serius mmg ngeri ngan kecerewetan bos nye...
Tgk muka actress yg jd boss dlm citer tu.. nggeeeee!!!




Perkara ni berlaku pd member aku..
Boss dia perempuan dan sgt cerewet sampai org lain pn terlibat sama..
Serius aku bengang sbb melibatkan aku juga!!
Dtg tempat org nk ubah2 plak ape yg kita buat tu yg wat geram n tensen tu...
Bayangkann semua org takut ngan dia sampai bila borak2 nampak dia lalu mencicit2 org lari balik ke meja sbb takut kena sembur...
Banyak perkara yg dia ikut suka hati dia dan mcm tak fikir perasaan org lain pn..
Kesian aku tgk kwn aku tu..



Pada aku, sbg bos kecik di unit aku rasa x perlu kut nk keterlaluan sampai org takut ngan kita
Impak nye sgt negatif..
Kawan aku siap ckp yg dorg xnk sungguh2 pun keje sbb perangai bos yg sgt cerewet dan tak hargai.. Hubungan baik tu xde.. Jadi staf bwh rasa x seronok keje ngan dia..
Prestasi pun x meningkat...







Ada perkara kita perlu bertegas, ada perkara kita boleh bertolak ansur
Lagi satu, kalo cerewet mana pn kita, kt tempat org x perlu la kut kita nk sibuk2 ggu..
Mungkin boleh bagi pendapat bukannya tegur kesalahan depan2 org dan memalukan pihak ketua jabatan yg di tegur tu..
hmmm... susah wooooo...
Alhamdulillah bos aku masih lg rasional dan faham..
Boleh tolak ansur dalam tugas dan tak cerewet keterlaluan huhuhu~~


nota kehidupan: hidup ini umpama rosa kejap di atas kejap di bawah

7 comments:

poyaty said...

mmg la fizzie. GB aku laki, tapi sume GPK pompuan. sme nak tunjuk hebat. nympahhhh. org bwh ni ha yg tersepit

MasZuber said...

ngeee..naseb baik akak bukan lady boss..

en_me said...

x penah dpt lady bos.. ihiks

jeBateja said...

Den ada 2 situasi...dulu ada bos mcm tu...sampai org tak tahan...sound dia balik....terus kena Asma bos tu...ahakz

Kedua - dapat bos mcm yg pertama...sangat cerewet TAPI semua keperluan org bawahan dia penuhi...MALAH dengan lebih baik lagik...

Cikgu Den said...

salam.
biar bertimbang rasa.
follow balik yer

Tambah Duit Tabung Dengan Heartbeat

si para para said...

betul tu..roda sentiasa berputar..kadang kadang yang langgar taik ayam..kandang kadang masuk selut..tu perkara biasa..sebab tu memang tugas roda/tayar..
macam tu jugak kita.kena sabar.hehe

tapi macam tu la kan.. kata orang biar la orang bawah ikut kita sebab hormat.jangan sebab takut.

kalau buat sebab takut, bila dia datang je kita buat kerja. bila dia tak ada kita buat ketupat pulak kat dia.hehe
ahh dah melalut ni..sory ye pakai space banyak sangat kat komen ni..hehe

oh ada tag untuk anda.cepat ambik sebelum tag tu hilang.

Anonymous said...

Kalau sakit hati dengan bos, baca kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.