CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 5, 2011

Jangan Selalu Dengar Cakap Orang~~~

Kat tempat keje mmg la ada mcm2 orang..
Ada yang baik, 'terlalu baik', dengki, busuk hati dan sebagainya (mcm tulis karangan lak hihihihi~~)

Kita ni kalo dgr2 org citer, jgn la suma pn terima..
kena la tapis2 juga..
kadang citer tu x benar..
bila terlalu dengar jadi salah faham..
bila salah faham tak dapat kawal diri tu haaaaaaa mulut pun terlepas...

Bila dh mulut terlepas kuarlah peribahasa Kerana Mulut Badan Binasa...

Kalo nk gado ngan kwn2 sekerja gagah lagi..
ni cari gado ngan bos...
adoiiiiiiii silap besar la nk menduga bos ni....

Semua org nk yg terbaik..
xde sape suka pekerja malas dan suka bising je..
jadi untuk menjadi bintang hati bos, jgn ler amalkan sikap2 kt bawah ni :


1. Bermusuh ngan bos dlm ape cara sekali pun

2. Cakap belakang pasal bos sbb dia tau hhohohoho dinding, lantai suma bleh bgtau tau

3. wat keje sambil lewa..hahahaha ni mmg x dapek den nk nolong kalo malas...

4. Langgar peraturannnn.... begik bebenor

5. TAK HORMAT Bos.... ni pun sama juga... bila ckp nk marah2 saje...

6. Suka dgr, citer dan sebarkan GOSSIP... ala2 gosip gurlllll........



Manusia ni ada tahap kesabaran..
Sarang tebuan jangan di jolok...


nota kehidupan: bila kantoi ngumpat sape yg susah????

5 comments:

gadisBunga said...

setuju sangat!!!

bermusuh dengan bos sama je macam mencari nahas. pastu bising2 org lain bodek bos la ape la segala kan?

patutnya kite kene anggap bos2 ni mcm kawan dan guru sebab byk ilmu di dada diorg tu....

cik fiza said...

yezzaaa... setuju ngan GB.. byk cara nk dapatkan kebaikan dari bos berbanding kebencian :)

MasZuber said...

kasi markah SKT bab attitude rendah. padan muka dia ;p

nurkaloi said...

hehehe jgn dengar and jgn citer pape
just senyum

senyum tak perlu kata apa2
hehe

Ayin Masliza said...

sebagai seorang bos... walaupun bos kecik saya setuju bebenarrrr