CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, November 23, 2011

Orang Malaysia Ni Baik Sangat Kut?





Iye.. Rasanya kita ni boleh dikategorikan baik2 la juga..


Buktinya, walaupun kena maki hamun ngan penyokong2 pasukan Merah Putih (malas nk sebut nama negara mereka huhuhu) tapi kita tetap gak terus berjuang..


Serius walaupun aku tak minat sukan sgt, tapi fenomena di Sukan Sea 26 hari tu memang rasanya tak boleh nk dicerna oleh akal fikiran aku ni...


Tak boleh bayang macam mana pihak penganjur dapat kutipan pingat yg jauh sgt2 berbanding negara lain.. tu satu hal.. kalo nk cheating pn agak2 la.. kalo pamerkan persembahan yg baik dan kesilapan tu tak obvious mgkin leh terima.. tapi ni.. dasat giler kut... menipu yg amat! (tetiba emo hahahaha)


Paling takleh terima tu, bila tak hormat lagu kebangsaan dan bendera kebangsaan.. Perghhh!! berapi dalam dada... rasanya sepanjang Malaysia anjurkan apa2, tak pernah plak aku tgk kita boo booo lagu negara org lain termasuk negara yg satu tu... ntah ape yg dengki sgt tak tau la.. ramai makhluk negara dia kt Malaysia ni, bekerja cari rezeki hantar duit berbilion balik negara bantu jana ekonomi.. pastu buat negara org lain mcm hampeh.. melampau... tak kenang budi...




Tu sbb kata org Malaysia ni baik sgt... ptt buat tegas je ngan org2 cmni...


Tapi tak pe la kn.. biar org buat kita jgn kita buat org... Sampai masa dpt balasan juga nnt.. mcm game bola hari tu.. mmg Allah nk tunjuk jgn berlagak sombong sgt... 5-0 la sgt... tak yah riak2... Aku bukan ape, kalo semangat kesukanan tu dah bertukar jd semangat kenegaraan dan tambah plak ngan hina negara org lain, tu sesuatu yg xleh diterima.. cmne cikgu2 kt skolah dorg ajar murid2 cara hormati org lain.. kena tgk balik silibus(main hentam je eja) skolah tu...



notakehidupan1: biar kalah bermaruah bukan menang bagi rasuah :P






notakehidupan2: aku bersyukur dilahirkan di negara yg rakyatnya masih waras dan berfikiran realistik...

3 comments:

PopkoRn said...

1st skali, mmgbst ar pict budak 2... ahahaha....

ape pon, congrats malaysia.. terbaekk..!!

gadisBunga said...

malaysia mmg perlu lebih tegas, tapi biar ketegasan kita tu berlandaskan kebijaksanaan. kalau nak fikir bab terbakar hati, mmg la terbakar, tapi tindak balas kita ke dgn cara yg betul, bagi dirang sume sorok balik muka dalam baju.

ciK LyndaWawa said...

je taime Malaysia..=]weee...